Domů Blog I básníci stárnou...

Ze života dospěláka

Počet návštěv

mod_vvisit_counterDnes2
mod_vvisit_counterVčera10
mod_vvisit_counterTento měsíc39
mod_vvisit_counterCelkem135513
Czech English Italian Polish Russian Spanish
I básníci stárnou...
blog

                  I básníci stárnou...

"Jirka bude mít v září kulatiny. Ponožek a kapesníků má plné skříně... raději něco napište." Nápad hodný Chytré horákyně a tou Marcella bezesporu je.
Ale jak mám s touto originální prosbou proboha naložit!
Možná od začátku: 1. září - někdy v minulém století - zašumělo přeloučským vzdělávacím ústavem: "Nastoupil mladý profesor!" Chodby byly plné zvědavých očí každou přestávku. Mezi čtyřicetileté šedivé pupkaté geronty - už vím, že vše je relativní - přišel černovlasý sportovec! Oblíbenost tělocviku prudce vzrostla. Nové tepláky a tričko potřebovala každá studentka - nejpozději zítra. Některá děvčata ovšem ne a ne udělat výmyk - vedle něho se jim podlamovala kolena a svaly slábly. Ale takřka všechny studentky si v jeho hodinách ruštiny výrazně zlepšily známky i znalosti. Taťánin dopis Oněginovi recitovaly v originále - s vodou na řasách a měkkým znakem v každém slově:

Byls vidinou mých nočních snění,
už drahý mi, ač nezřený,
Tvůj zrak mě mučil plameny,
tvůj hlas zněl v touhy rozeznění...

Já měla zase pech - roztomilý Cvrňďa mě opravdu, ale opravdu k usilovnému studiu bratrského jazyka neinspiroval. Škoda, alespoň v Karlových Varech bych si dnes mohla pokecat, aniž bych musela zapojit i ruce a nohy.
Vlastně až při psaní těchto řádků si teprve uvědomuji, kdo nese vinu na mém mizerném povědomí o cizích jazycích. Těmi viníky jsou nade vší pochybnost neatraktivní kantoři!!! To mi to ale trvalo...

Tuším, že podobnou zkušeností prochází na gymplu i má vnučka. A co teď s tím?

Nabízím ministerstvu školství (a zadarmo!) jednoduché a stručné řešení: Projekt sofistikovaného vzdělávání pedagogů s relevantním názvem "Rozvoj komunikativních kompetencí pedagogů", který kantorům ad hoc nabídne
perzistentní, interakční, kontinuální kurikulum v oblasti komunikativní a osobnostně-sociální klíčové kompetence, kladoucí primárně důraz i na rozvoj estetiky a fyzkultury v širším kontextu. Explicitní musí být část strategická, kde budou již definovány potřebné empirické kognitivní metody, které by měly vést ke zlepšení stávající patologické situace. S tímto bezesporu musí úzce souviset implementace poslední fáze projektu, která prověří provázanost vytyčených strategických směrů s návrhy opatření Evropské unie na zavedení kreditového systému pro "Strategii permanentní edukace", a kompatibilita a kooperace s operačními programy ČR.

No řekněte, kde já mohla dneska být, kdyby mě učil ON!!!

                                                          Jaroslava Paštiková-Štěpinová,
                                                          bývalá studentka SVVŠ Přelouč


P.S.: Jiří, ať Tě múzy a ženy stále milují!
A dárek pro básníka? Nic víc a nic míň než nestárnoucí verše...

     A. S. Puškin
     Básník

   Blah, kdo jen pro svou osobu    
   z dum vznešených svá díla spřádal                                   
   a od lidí jak od hrobů                                                       
   mzdy za své city nepožádal!                                             
   Blah, kdo byl mlčky poetou                                                 
   a trním slávy nevěnčený,                                                 
   ni neznán chátrou prokletou.


   V hrob sešel potom bezejmenný! 

   Je sláva víc než klamné snění?

   Je to snad šepot, jímž nás čtou?

   Zášť, s níž nás nevědomci štvou?
   Či hlupcovo snad vytržení? 

 
, Powered by Joomla!; Joomla templates by SG web hosting